.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Friday, December 11, 2009

Jika itu ketentuannya...


Semalam, kawan baik aku datang, sangat baik, die datang bawa aku keluar pi jalan-jalan ke Planetarium Negara, kat belakang Muzium Negara tu la... sambil bercerita2 hal2 semasa. Ada sahaja bende yang ingin dikongsi. Masa tu aku sangat seronok, sekurang-kurangnya dapat juga melepaskan rindu hehhe... walaupun sebenarnya baru jer 2 minggu tak jumpe... pendek katenyer, hari tu aku berada dalam keadaan yang menggembirakan.

And, tadi, result exam untuk sem 3 aku dah keluar, pagi2 lagi aku dah cek, mcm antara orang yang terawal la hehhe.. tapi aku sgt terkejut, sedih dan perasaan bercampur baur dalam diri aku ni, semacam hilang arah dan tujuan seketika, mengenangkan result exam aku tu. Sebenarnya bagi aku yang tak cerdik ni, ia ok, cumanya, bak kata orang nila setitik rosak susu sebelanga, kerana 1 subjek, rosak keseluruhannya.


Aku tak pasti macam mana perancangan aku untuk masa akan datang, tak mungkin aku boleh bersendirian tanpa kawan2 rapat. Entahlah... ketika ini, aku masih lagi bersedih, kate org, mengangis air mata darah pun dah tak guna, segalanya dah terlambat, cumanya... aku sedih mengenangkan diri aku ni, ada sahaja masalah dan perkara2 yang unexpected berlaku sepanjang sem 3 ni...

Ketika ini, aku cuba untuk redha, dan mententeramkan hati yang jujurnya masih tidak tenteram dan sukar untuk menerima apa yang telah nyata. Aku sedih... menangis... dan cuba untuk tersenyum...


Namun, aku harus tabahkan diri, sahabat aku berpesana, sabar... Ye.. sabar... Aku percaya, sesungguhnya Allah tidak membebani seseorang hambaNya dengan apa yang tidak mampu dipikul olehnya. ...

Ya Allah Ya Tuhanku, jika ini adalah takdir dan ketetapan daripadaMu Ya Allah, maka, aku sabar dan redha menerimanya...Berilah kami kekuatan untuk menempuh masa akan datang Ya Allah...

2 comments:

Yunalia said...

Gagal sekali bukan bermakna gagal untuk selama2nya...

biasakan untuk menjadikan Allah sebagai keKUATan kita, supaya bilamana tiada kwn2 rapat di sisi, kita sudah biasa dan blh berdikari..

h said...

...sgt bermakna ayat akak tu...n membuat diri supaya berfikir lebih lagi...

biasakan untuk menjadikan Allah sebagai keKUATan kita, supaya bilamana tiada kwn2 rapat di sisi, kita sudah biasa dan blh berdikari..

terima kasih...