.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Thursday, February 25, 2010

20 tahun 11 bulan 25 hari


Lagi beberapa hari, insyallah... aku akan hidup selama 21 tahun. Ya... Allah memanjangkan umur aku dan beberapa sahabat aku yang lain yang seumur dengan aku.... sehingga ke saat ini, aku masih lagi hidup untuk menikmati alam yang maha luas ini.

Ya... hampir 21 tahun hidup sementara di muka bumi Allah ini sebelum berangkat ke negeri abadi... tanpa satu saat pun Allah lupa kepada aku... bayangkan kalau Allah terlupa untuk memberi nikmat pernafasan kepada kita. Tetapi tidak mungkin Allah yang Maha Berkuasa itu terlupa. Allah sentiasa ingat kita.

Semakin hari, ramai yang menyangka umur kita semakin panjang, tiap kali menyambut ulangtahun kelahiran juga, kawan-kawan ucap, moga panjang umur dan murah rezeki. Murah rezeki tu betul, insyallah... tetapi moga panjang umur tu tak mungkin...! kerana setiap hari umur kita bukan semakin bertambah, tetapi semakin singkat !!! menanti jemputan Allah, tanda kasih kepada hambaNya.

Ya Allah... moga selama mana aku hidup di muka bumi ini, berkatilah umur kami, dengan amalan yang bermanfaat, sebgaai bekalan dan saham di hari akhirat, moga kami tergolong dalam golongan yang diredhai olehMu Ya Allah.. Amin.

p/s: selamat hari jadi vs selamat hari lahir
hasyim: kita tak tau bila kita dijadikan, kita hanya tahu bila kita dilahirkan.

1 comments:

Izyan Zainuddin said...

Happy birthday in advance. Semoga bertambah ilmu dan amalnya