.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Monday, April 27, 2009

Hari ini aku....


27 April, 12.35pm

Hari ini aku kecewa, sedih, terkilan

Perasaan hati ini bercampur baur

Mengapa ??? Mengapa aku ???

Aku cuba berfikiran positif

Argh... tak boleh

Aku terlalu mengharap

Detik yang berlalu

Aku hitung satu persatu

Harapan yang tinggi aku letakkan

Tapi...12.35pm...

Arghh... tidak !!!

Sukar untuk aku terima

27 April, 6.15pm

Hari ini, aku sedikit gembira

Kerana rasa sedih yang banyak itu

Telah menenggelamkan kegembiraan

Yang sedikit ini...

Berjalan pulang daripada berjuang

Hati aku sekali lagi menangis

Aku iri hati

Ingin sahaja aku rampas kegembiraan,

kemesraan dan keceriaan mereka

Mesti seronok jika ada ..... macam mereka

27 April, 7.45pm

Hari ini, aku sedih

Tidak mengapa, belajarlah

Buktikan !!!

Buktikan yang Hasyim boleh

Siapa tahu ???

Terima kasih teman...

Hati aku sedikit tenang

Tapi kesedihan di hati ini masih bersisa

Arghh....




Arghh..... Tidak !!!!

WHY ??? WHY ??? WHY ???


HasYim... simpanlah air mata tu, ada hikmah disebaliknya,
Allah merancang sesuatu yang lebih baik daripada itu....!

2 comments:

keKaNda13 said...

ALLAH answers prayers in three ways...HE say YES and gives u what u want..HE say NO and gives u somthing BETTER..HE say WAIT & gives u the best in HIS own time...Sabar itu buahnya manis...(n_n)

hasyimie said...

terima kasih kekanda...
betul3... kekadang aa yang kita harakan,kita tak daat, kerana Allah menjanjikan sesuatu yang lebih baik dariada itu... insyallah Aminn....

tapi.. hati ni masih sedih, kecewa, geram... arghh...