.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Sunday, April 26, 2009

Roomate oh rumit...

6.27 pm, 26 April. Tadi selepas Zohor, ketika sedang merehat2kan kepala dan otak yang (agak) berserabut ni, sedang borak2... tetibe ade la kawan kite ni kate...


“ Hasyim...yer... kalau kite nak kekal baik dengan seseorang... kite mesti jadi baik ? (aku meneka) bukanlah... “kalau kita nak kekal baik dengan orang tu, kite mesti takleh jadi roomate dengan dia...!!!” Aku sempat berfikir beberapa saat sebelum aku mengiyakan kata2nya. Walaupun (adakalanya) aku suka membangkang, tapi jika apa yang dikata itu betul dan aku setuju, maka, aku boleh terima dengan hati yang terbuka.


Ehm... betul jugak, kebetulan, sejak akhir ni, aku sedang memikirkan roomate aku, siapa yer ? Sebenarnya, aku memang ade terfikir apa yang dikatanya tu, untuk kekal dan sentiasa baik dengan seseorang tu (ni yang same jenis yer) kite takleh atau elakkan daripada menjadi roomatenyer... Ehm... macam mane nak xplain ni, susah la nak xplain kenapa, tapi memang macam tulah...Alamak, macam tu takle lah aku roomate dengan die... ehm...


Cumenyer setakad ni, daripada PASUM sampailah masuk ASTAR ni, aku dapat roomate yang ok, walaupun roomate aku bukan dari fakulti, kos apatah lagi umurnya... memang tak sama lah... tapi aku masih lagi ok... ok jearh... huhuh... Dan ketika sedang menaip ni, aku terpikir... mungkin boleh jadi apa yang kita suka, sebenarnya tidak elok untuk kita... dan apa yang kita rasa tidak elok untuk kita, sebenarnya itu adalah yang terbaik... Insyallah...


So.. roomate ? ehm...

2 comments:

Anonymous said...

Bismillahirrahmanirrahim.
Where do u get this fact?

THIS IS NOT TRUE.i have tried this once!!!and the result is shes becoming more close to me. i feel more close to her. thinking of asking her to be my roomate again for the next semester.

listen.
It is good to always think, predict and prepare FOR THE FUTURE.
but sometimes if it is too much, you might loss in the middle.

It is good to have someone sekepala as our rumate, we can do all things together. solat berjemaah, kejut solat tahajud. what else? saling mengingatkan. this is the special about having s0me1 close to be our future rumate.

Everything can happen with DOA.
yakinlah dgn Allah.
Luruskan niat persaahabatan kerana Allah.
barulah tidak bergaduh.

Akn lebih tenang hati untuk belajar dlm bilik...
Bahagia.....
Luruskan niat tujuan kita bersahabat.
untuk apa?
benefit dunia atau akhirat?
THINK

(honestly i prefer some1 'unknown' to be my roomate. in order to play a role as daie.sometimes is not good to have 3 good peoples in 1 room.)

wslm

HasYimie said...

terima kasih kepada tetamu di atas yang tak sudi dirinya dikenali... ehm.. fakta? ni bukan fakta tapi kan saye dah kate... yg perbualan tu terjadi secare tetibe... hasil daripada pemikiran sendiri... so tak perlu lah nak risau pun... heheh

ehm ape pun, ade betul n ade tak... itu terpulang kepada kite nak memilih rumate awal2 atau kite terima some1 unknown as rumate kite... ade 3 org yg bagus n k dalam 1 bilik itu bagi saye bukanlah perkara yag baik... tapi still ade baiknya...

cumanya, dalam usaha untuk menyebarkan dakwah dan risalah Islam ni... saye terutamanya dan kita, adalah lebih baik untuk menjadikan some1 unknown as rumate kite... setuju ? tak setuju takpe... ni bukan fakta !!!

la ni yg saye terpikir dlm otak ni... biarlah some1 unknown yg jadi rumate saye... cumenyer.. semua org harus percaya dan yakin... kawan kita pada hari ini akan menentukan kita siapa kita pada esok hari...

selamat bercuti dan selamat 'memilih' rumate