.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Tuesday, April 14, 2009

11 April... Balik

Sabtu lepas, 11 April, sekitar jam 10.35 pagi, aku bersendirian membawa diri, untuk mengubat hati yang resah gelisah n gundah gelana ni... huuhu... aku pulang ke rumah, di Seremban, wah... orang negeri katenyer. Perjalanan selama 1 jam 30 tu, dok dalam ktm yg mcm sedikit nak roboh tu... memang agak membosankan dan mengantuk. Sekitar jam 1.30 ptg sampai kat rumah...

Tengah kelaparan, balik terus makan... muah... masakan mak paling sedap kat dunia ni.. hahahha..n petang tido.. bestnyer tido kat umah, golek lebih 360 darjah huhu... oh yer sebelum tu, nak citer sikit, aku ni dah lame tak balik rumah... dulu2 waktu last balik, anak buah yang ke-4 masih dalam perut, balik2 dah keluar, dah besar dah haah.. baby girl ok, Wan Nurmusyfirah.. n lagi satu, masuk2 je dlm rumah, tetibe rase lain, oh dah di renovate katenyer... ehm.. nice hahahha masuk bilik pun, ingatkan salah bilik... hohoh...

Malam plak, pi umah Alang (kakak no-3) kat Taman Semarak Nilai, yang katenyer akan berpindah ke Eka Matahari, dekat2 situ jugak kot.. tido sane, melayan anak buah yang dah ade 4 ekor, eh salah... anak buah now dah ade 4 orang... tapi tak best lah... 3 orang pompuan, nak anak buah lelaki banyak2 hohoho....

Hari ni Ahad, tengahari baru blek umah. Oh yer, malam ni ade Anugerah Bintang Popular... nak tgk jugak bende lagho tu... ehm.. well.. Nabil Bintang Paling Popular 08.. hohoh kesian Mawi n Siti... mlm tido lambat sikit jer... tgk2 movie... tapi tak best pun... channel berpuluh2 tapi semua citer ntah ape2...

Pagi Isnin... Subuh sengaja aku lambat2kan.. apelah nak jadi ko ni Hasyim.. tampo kang... kate Hasyim kepada Hasyim... setelah puas bergolek2 kat katil yang tak kecik tu, jam 10 baru aku gigihkan diri aku ni untuk bangun... bersiap2... coz nak balik UM, Zohor mesti dah sampai...

Sekali lagi, nek KTM menghala ke KL sentral, boring, n still mengantok... nak dipendekkan cerita, nak kate aku tido taklah... tapi just lelap mate, n berangan2... tetibe kan, bukak jer mate, KTM tu tgh berenti kat Mid... pergh... kelam kabut aku trun... nasib baik beg aku tu aku pegang, so takde lah kelam kabut, aku dapat lah meng cover diri aku hahaha... nasib bek sempat, kalu tak sampai ke Kl Sentral lah aku hahah...

Sampai UM kul 1.15, tak lame azan Zohor pun berkumandang... petang hujan plak tu... seperti biaser... sampai2... bukak laptop, tgk2 laman sesawang yang byk sawangnyer ni.... mcm2 ade...

Tapi seperkare yang aku masih rungsingkan... arghh... mengapa aku yang di pilih oleh Mu ??? aku rasekan ia terlalu berat, namun aku cube untuk tenangkan diri aku ni.... tapi tak boleh... !!! Ya Allah, terlalu berat rasenyer ujian yang Kau berikan, jika benar ujian itu memang untukku, Kau berilah panduan kepadaku, dan Kau tunjukkanlah hikmah disebaliknya, Eminn...

5 comments:

afifisa said...

iiii...
hasyim ni
nak citer, citer r abis2
barulah kontroversi skit blog ni
ni x
suam2 aje
xpe, tunggu aje la blog aku

HasYimie.. said...

wah... cepat jer komen...
na? nak citer sampai habis ?
part yg mane tu ?
hehhe...
biase r afif... citer tak leh habis2 barulah org tertanyer2... hahhaha
bg nampk gempak sikit hahah

afifisa said...

citer part "mengapa aku yang di pilih oleh Mu ???" (dipetik daripada http://www.akusebuahkisah.blogspot.com/ daripada bebenang '11 April... Balik' pada 14 April 2009)

HasYimie.. said...

oh... part yg tu.... ehm... susah lah nak citer afif... biarlah ia menjadi kisah saye.... kisah lara, n gundah gelana... huhuhu.... "mengapa aku yang di pilih oleh Mu ???"

Yuana said...

Yakinlah dgn bacaan mathurat yg sering kita amalkan pagi dan petang. Hayatilah maksud doa2 tersebut.

Semoga diberi ketenangan dan dipermudahkan segala urusan.

Renungi hari2 semalam, jadikan panduan dan teladan untuk hari esok.Jangan diulangi kesilapan lalu.Today must better than yesterday.

Lagi satu, jadikan satu tekad untuk mesti pulang ke kampung sebulan sekali. kesian kat mak ayah kita. mungkin kita anak laki kurang berperasaan skit kot. tapi setakat pengalaman akak nie, mak ayah lbh2 lagi mak sangatlah merindui anaknya.......