.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Tuesday, October 5, 2010

Sambutan Aidilfitri di Kg Orang Asli, Jelebu





keluarga angkat aku yg ke-4... kenang2 kami selalu

Pada 1-3 Oktober 2010 yang lepas, PERMANIS UM telah berjaya menganjurkan program JAKSA 10 - Jalinan Kasih & Sambutan Aidilfitri Bersama Masyarakat Orang Asli di Kg Orang Asli, Kg Sawah, jelebu, Negeri Sembilan. Program yang julung kalinya diadakan itu disertai oleh 40 orang mahasiswa yang pastinya masing-masing teruja untuk mengikuti program tersebut lebih-lebih lagi pertama kalinya ia diadakan di perkampungan orang asli.

sukaneka

JAKSA 10 turut mendapat kerjasama yang sanagat baik daripada pihak Jabatan Hal Ehwal Orang Asli, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam N Sembilan dan JKK Kampung Sawah.

Pelbagai aktiviti menarik dan pengalaman yang pastinya tidak mudah untuk dilupakan, kami peroleh sepanjang berkampung selama 3 hari 2 malam di perkampungan orang asli tersebut. Antara aktivitinya termasuklah pembahagian keluarga angkat, ramah mesra, ziarah dakwah, gotong royong, slot akademik, sukaneka, menyumpit, malam persembahan, jamuan hari raya, dan majlis perasmian penutup.


Majlis perasmian penutup dirasmikan oleh Penasihat PERMANIS iaitu Prof Dr Faisal Bin Hj Ali, turut dihadiri oleh wakil adun Simpang Pertang, dan Tok Batin Kg Sawah. Ia turut diserikan dengan persembahan tarian dan nyanyioan lagu hari raya daripada penduduk kampung yang pastinya ia sesuatu yang sangat baru dan menarik bagi peserta yang baru pertama kalinya merasai suasana tersebut.


Selepas itu, jamuan hari raya PERMANIS bersama penduduk kampung sebagai penutup untuk JAKSA 10 pada kali ini. Pastinya JAKSA 10 meninggalkan 1001 kenangan terindah kepada para peserta dan penduduk kampung. Moga berjumpa lagi... ingat kami selalu... PERMANIS_Tetap Di Hati


ape pun JAKSA memang sangat menarik n best... tahniah all...
http://permanisdhati.blogspot.com
more picture at my facebook :)

0 comments: