.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Friday, October 29, 2010

Kalaulah aku ada kawan



''Aku ada kawan...''
2 jam ayat ini bermain dalam minda
konon-konon hendak dijadikan entry baru
aku taipkan ia di blog ini
Berfikir-fikir..,
segera aku tekan backspace

Aku kehabisan idea
Untuk menyambung ayat itu...
''Aku ada kawan...'' huh


Oh ya
kemudian aku terfikir
untuk menambah sesuatu
''Aku ada kawan...?''
Ya, tambah tanda tanya


Kalau aku ada kawan,
Pasti dia tempat aku berkongsi cerita
Cerita suka dan gembira
Kadang-kadang sedih dan duka

Mesti dia akan jadi tempat aku meluahkan
Segala yang terpendam
Tempat bertanya pendapat dan idea
Tempat berkongsi kasih dan sayang

Kalau aku ada kawan
Mesti dia selalu menasihati aku
Jangan buat begitu, jangan macam itu
Selalu tegur aku
Kerana daripada kaca mata orang lain
Apa yang aku buat
Yang aku rasakan betul
tak semestinya betul
pada pandangan orang lain
Itulah kawan yang sentiasa membetulkan


Kalau aku ada kawan
Mesti kawan aku seorang yang baik
Supaya aku juga boleh jadi baik

Aku ada kawan..?
Ehm.. mungkin...

12:22 /Okt 29

10 comments:

erul alambina said...

npe penuh gmbar azhari je? mne pic aku? haha.:P

Mohd Hasyim Bin Harun said...

hahah... jeles lah tu...gamabr hiasan jer tu....

MomTom said...

iiiiiiiiiiiii... apa ni??? grrr...

Mohd Hasyim Bin Harun said...

hahahha... mom jangan jeles...
lepas ni org wat pasal momok lak

Anonymous said...

salam

mana mungkin seorang insan yang hidup tidak punyai kawan. pasti ada sekalipun kawan hanya plastik...

salam ziarah

Mohd Hasyim Bin Harun said...

TQ aniza...
salam ziarah...

MomTom said...

xde pown. dah lama tunggu ni

Mohd Hasyim Bin Harun said...

mom: ooo... ala, lekss luuu...

MomTom said...

haha. dah buat pown. thnx hasyim!

Mohd Hasyim Bin Harun said...

haha, mom ni