.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Monday, September 27, 2010

Cerita Ramadhan yang...


Ramadhan lagi... setelah 9 mingggu tidak pulang ke rumah, akhirnya, pada malam 24 ramadhan yang mulia, aku dipanjangkan umur untuk bersesak-sesak menaiki KTM menuju ke bandar Seremban. Malam tu pertama kali berbuka di A&W bersama kawan2 sekolah dulu2... dipendekkkan cerita... berbuka puasa kali ke 25 pada ramadhan tahun ini, aku bersama my siblings n 4 orang nephew yg comel2 yang datang dari ceruk Sendayan dan Seremban, n aku KL, berkumpullah di rumah my mom yang terletak di Tanah Merah Site C, ala... dekat2 dengan Port Dickson.

i luve my mom

Dipendekkan lagi cerita, time tu aku dapat rasekan my mom yang aku n kakak2 aku panggil as Mak... mesti sangat seronok n gembira tgk kelima-lima anaknya beserta 4 orang cucu + 1 masih dalam perut, makan, i mean berbuka bersama-sama... than borak2... aku pun time tu happy jer, kekadang time diorg tgh gelak2 borak2 time menunggu azan maghrib kul 7.20 tu, air mata aku hampir2 berlinangan, x pasti sedih atau gembira... tapi aku cepat2 pikirkan benda lain... yelah, bukan senang kami nak berkumpul sama2 mcm tu... ditambah plak aku kat UM ni ha yang manjang busy mengalahkan menteri...


Hari tu, mak aku sediakan juadah berbuka yang special... lebih 10 hidangan... ala2 buffet kat restoran kot... kami pun apa lagi... setelah semua orang mengaminkan bacaan doa aku... -selalu anak buah pompuan aku umur 7 tahun yg bace doa- sgt tidak senonoh pakciknya.... kami pun makan.... sangat sedap... lebih sedap kerana aku tau, mak kami dan mak kalian memasak hidangan untuk diberikan kepada kita- anak2nya... dimasak dengan penuh kasih sayang ibu kepada anak... terima kasih mak... aku tau... walaupun my mom tak mungkin akan bace apa yang aku tulis ni, apatah lagi tau apa itu blogspot.... tapi ketahuilah aku dan kami sangat sayang mak.... aku yakin, begitu juga korang yang membaca..._1.35 am, 30 Ramadhan 1431

0 comments: