.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Monday, September 27, 2010

Beli rumah, kereta... baru kahwin !


Sekali sekala dok menyembang dengan my mom, eh salah... sebenarnya kat rumah, percayalah... aku lebih banyak mendiamkan diri... kalau bercakap pun just cakap dalam hati, bilangan word yang aku cakap time kat umah, boleh diikira kot... haha... ok sambung balik... so sebenarnya, bukanlah mak aku berborak dgn aku, tapi macam mak aku macam tgh bercerita kat aku, aku pulak dok mendengar sambil tersengih-sengih jer... huh..


Mak aku kata kat adik aku... nanti adik sekolah pandai2, -tp aku x iktiraf dia sebagai adik pun,...kenapa ? ntah.... jadi macam abg ateh... akulah tu... yelah, sususan dlm my family, anak 1st, mcm biasa along, than angah, alang, ateh, n uda, so aku as ateh anak keempat... than mak aku mulalah bersyarah... sambil diperhatikan aku yg tersenyum bersimpul tanpa menyalin apa2 nota. Dah besar jadi mcm abg ateh, sekolah pandai, masuk u, nanti ateh dah kerja, boleh lah belikan mak rumah ni, xyah besar2, rumah ni pun dah cukup... lepas tu belikan mak kedai tu –restoran, nanti mak dah takde, ateh jugak yg dok rumah ni n jaga restoran tu... huhu... sedih aku dgr...


than mak aku kata, dah kerja nanti, mula2 pakai lah kereta mak tu, ada dua, xde sape pun bawak... lepas tu, dah ade duit, xyah beli2 moto yer, beli jer kereta terus, yang besar ! aiyooo... aku just khusuk mendengar sambil mengomel2 dalam hati, ntah kerja apelah aku nanti yer... kalu beli tiga benda tu, tiga seringgit kan best... huhu... ha mase tu aku mulah lah berangan, nak kete besar, nak belikan mak aku rumah besar, nak beli restoran tu, than renovate jadi ala2 restoran lima bintang ker... haha arghhh... masih jauh... belajar ni pun masih terumbang ambing...


siapakah si dia...?

Than mak aku kata, kahwin tu takyah pk dulu, lama lagi... ko baru 21 kan ? ha... 30 nanti kahwinlah ! tersedak aku dibuatnya... 30 ?!!! aku baru plan nak kahwin umur 25 ker, if kahwin umur 30, anak masuk u umur 20, time kita dah tua umur 50... xnak lah... huhu, tapi semua tu aku just cakap dlm hati jer... aku iyakan aje ape mak aku tu cakap... anak soleh katanyer... than mak aku tanyer, dah ade calon ker ? haha... cepat2 aku kate, eh, mana ade.. huhu... aku pun mula membayangkan my future wife, orang yang bekerjaya, kami pi keje sama, konon2 aku kuar umah menyemart pi office or jumpa klien utk uruskan pasal pembelian tanah bangunan or ape jadahnyer lagi lah.... my future wife plak, pi ke court uruskan kes2 berprofil tinggi, or pergi ke u mengajar, or jumpa merawat patient... ehm.... best2.... ehm.... i hope i dream a dream dat i wish to dream, n finally it become reality....

2 comments:

Waheeda said...

Hah..hasyim,sgt menarik entry nii!
aku doakan moga impian ko tercapai..AMIN:)

Mohd Hasyim Bin Harun said...

tq cik wahida.... amin...