.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Saturday, May 1, 2010

Mei: Gembira mengubat duka...

SMILE is SEDEKAH

Datang lagi... hari ini
Hari ini ialah hari ini.............

Setelah April menyaksikan aku diselubungi

kekecewaan geram sedih dan emo mengusai diri
Mei datang dengan membawa sinar gembira di hati
Mengubat segala kekecewaan ~ biarkan ia pergi

Sungguh mudah duka lara dihati

Ditewaskan dgn kegembiraan yg tidak pun dihajati

Mungkin itu sebagai pengganti

Hikmah dan aturan daripada ilahi

Alhamdulillah.. kusyukuri

Mei ini...


5hb ~ paper terakhir, Town Planning Practice, x sabar nak jawab... gud luck kpd diri aku sendiri dan kawan2... aja-aja fighting (tgk jer soalan2 tahun lepas tu)

Veni.Vedi.Vici

7-8hb ~ Insyallah, menjejakkan kaki buat pertama kali di negeri yg terkenal dgn penyu - yg suatu ketika dulu hangat, no penyu2, welcome to nemo ! ala..ikan dlm citer finding nemo tulah. Kursus, di Hotel Grand Continental, Terengganu. Sebenarnya bukan kursus, tapi pertandingan yg disertai dgn kursus ( ??? ), ehm.. pertandingan ape tu? nantilah baru bagi tau... ape pun, ia memang pertandingan yang memang aku sangat minat, n sangat2 teruja, punya prestij tersendiri, lebih2 lagi ia melibatkan sehingga ke peringkat antarabangsa, addooii.. pertandingan ape ni ? haha... (yg pasti ia ada kaitan dgn bende yg korang tgh tgk ni)

Kenangan Terindah (jom)

Johan Pertandingan Memasang Komputer Hari ICT N. 9 '07
(new record- 6 minit)
(dpt laptop, tp kene bg kat sekolah, so sad,
kami dpt printer, nasib bek printer mahal, huhu)

9-25hb ~ mula menambah kelajuan untuk gerak kerja majalah kolej astar. Sidang Redaksi - Pertama (nama majalah ni) aaddoooiii. kami bekerja dgn hati yg riang lalalala. walaupun terpaksa berkampung hingga 25hb ?! (saudara pengarah, saya mintak cuti sakit pada tarikh2 seperti yg tertera, hoho)

time sekolah dulu2...

11-15hb ~ Pertandingan Debat di UiTM Sarawak, alamak... sory guys, aku x dapat join yg ni, huhu... hajat di hati nak mula berpencak semula di arena debat, tp masih terpaksa dipospone.. gud luck kpd kawan2, moga kali ni tersangkut lah kat Johan ker, N. Johan ker.. hehe


14-16hb ~ dan yang pastinya, dgn kos lepas yg ada, aku memilih utk ke Hari Belia Negara 2010 di Putrajaya (juga UPM). Dengarnya, macam2 ada ! 1st time join ni, ntah apelah yang ada kat sana tu... huhu org yg mengajak plak x join sama... aiyo yo...

28-29hb ~ Sekitar tarikh ni, ada something yg sangat mengujakan aku, buat aku x senang duduk, makan x kenyang, mandi x basah, tidur x bangun2 !.. haha - nantikan... oh ya, aku nak ucapkan selamat berjaya kpd diri aku sendiri, biar org x tau, tetibe... eh... wow ! (tp semua tu x pasti dan hanya tinggal fantasi, hanya usaha dan semangat pencetus kpd realiti!)

4 sekawan - upin ipin n d geng,
(lg sorg baby tgh terbaring kat blkg tu, nmpk x? hehe)

30hb ~ balik !, x sabar nak jumpa family yg jauh di perantauan (huh, seremban jer kot) dan nak jumpa anak2 buah yg setia menanti kepulangan aku..

dan yang pasti, semua itu buat aku tersenyum mengubat duka
maka benarlah, setiap berlaku itu pasti ada hikmah di hujungnya

sekadar menanti - cuma kita yang tidak tahu bila dan apa
bersangka baiklah dengan tuhan yang menciptakan kita...



diakhirnya aku sedar,
ape yang aku merepek ni?
bertindak bernafsukan emosional
hanya menambah sakit di hati
lebih baik redha dan mengukir senyum
menanti sinar dan mentari
yang hadir membawa
harapan...

aku sebuah blog
blog ini punyai tuan
tuan aku suka menulis kisah2nya
dan........ (will b continue)

5 comments:

Unknown said...

gud luck hasyim~ huhu ^_^

TINTA said...

tq

MomTom said...

asyik fifi je. peliks aku.
kenapa permanis yg jawab tq ni?

Mohd Hasyim Bin Harun said...

hahah... relaks r... tu kan my new rumate...

lupe nak sign out dr permanis punyer blog, tu yg kuar permanis tu hahah

MomTom said...

rumet2 pown nak berbalas komen ke? haihhh...