.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Friday, April 2, 2010

Himpunan Hari Yang Telah Berlalu

Masjid Besi, Putrajaya...

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam saiyidul ayyam
di tanggal 2 April, 17 Rabiulawal 1431.

Dah lama x menulis di blog kesayangan aku ni, hampir sebulan jugak lah... so la ni, semua yang akan ada baca ni, kalau sudi, merupakan himpunan kisah gambar dan peristiwa sepanjang blog ini tidak di update....


GEMA ASTAR - KAMI LAH JUARA


pada 20 mac yg lepas, UM telah menganjurkan Festival Seni 2010, n aku macam biasa join kompang yang aku sgt sayang ni....(ye ke?) berlatih mcm nak giler, tapi sgt best ade team member yg macam korang, nak ditulis namanya byk tapi semua Gema Astarian lah...

korang memang best n menghiburkan... tiba hari pertandingan, tahun lepas kami Johan tetapi tahun mengecewakan, kami naib johan jer... (naib johan ok wat ?)

tapi bg aku still x ok, aku n kami nak johan... kalah bukan kpd yg sepatutnya amat menyakitkan hati sebenarnya... tapi nak wat camne, menanti hikmah disebaliknya. n la ni kompang dah habis

(tapi still dpt jemputan utk buat show) xde lagi dah traning mlm2 or petang, nak jumpe korang semua pun susah, dulu2 habis training pi mkn2 kat KFC belakang tu, la ni xdak dah... huhu... (bc dgn nada sedih)



comelnya... (yg tgh tu jer..)

gema bergema astar bergema.. o yea..


MAS - SIMFONI UKHWAH

pada 15 mac yg lepas Balai Islam Astar under aku berjaya jugak menganjurkan dinner yg buat pertama kalinya dianjurkan dan diberi nama sebagai Malam Apresiasi Balai islam Astar (MAS) , di Rumah U. aku sgt suke even ni, n terima aksih aku ucapkan kpd semua warga BI. Semuanya best n menjadi antara kenangan terindah aku... (more)

Penyelia2 kolej yg diraikan bersama... :)

Aku, Penyelia Penasihat n Presiden

Malam Penganugerahan Astar (MPA)

kwn2 semeja...

Pada 3 n 6 Mac lepas, kolej aku (yang disayangi ni) mcm biasa, buat dinner tahunan, ade dua kali, satu wat kat kolej, lagi satu kat PICC, Putrajaya International Convention Certer lah... dinner tu bg aku biasa2 jer...selain drpd hidangan drpd eden katering yang lagi sedap makcik dm tu, dengan persembahan hiburan, nyanyian, tarian n ntah ape2 lagi lah...x termasuk pakaian ala2 musim panas, tu semua buat aku sakit mata n hati.


tapi ape pun, terima kasih kpd diri aku sendiri yang bersusah payah join projek2 kolej, yg kadang2 menyakitkan hati.... bukannyer ape, sekadar ingin membantu pengarahnya. n time MPA tu beberapa kali lah aku nek pentas fairy tale yg nmpk dongengnya tu.. kate mahasiswa... huh... tension.

MPA '10 PICC

HAPPY BIRTHDAY MAK !

than, 23 mac lepas, my mum birthday...aku sekadar mampu call, nak blek bg hadiah ker, mayb mcm x sempat plak, aku kol.. tu pun setelah aku hampir terlupa, borak2 sikit, tapi x wish pun... ntah, maybe sebab time tu air mata aku dah nak berlinangan.. (T_T) aku ni sensatif sikit, tiap kali mak aku kol or akku kol mak aku, aku rase sed ih, umah somban jo, tapi macam kat Sabah plak, blek setahun sekali hahaha... than habis kol, aku msg wish birthday mak aku. sayang mak...

my mother, diapit oleh my sister dan cucunya

n xperlu kot aku nak tulis semua, cumanya bulan 3 ni walaupun kalender aku ni penuh bertanda, tp aku still free, kelas pun dah x byk, la ni tinggal nak study jer... 1 april lepas (setelah dipinda tarikh 2 kali, sgt menyakitkan hati sebenarnya) baru selamat menyelesaikan meeting post mortem BALAI ISLAM aku tu ha.... semua ok jer... tapi sedih, coz itu yg terakhir, huhu... n dlm minggu depan, sedang mempersiapkan untuk meeting AGM PERMANIS di Hotel Singgahsana.. hoho. hope semua lancar...sepanjang dok dlm PERMANIS ni, dah merata hotel n tempat aku pi... FOC jer...

Meeting Post Mortem BI 09/10

la ni, aku tgh berkira2 untuk menyertai program Rakan Muda Wawasan Desa anjuran Sekretariat Rakan Muda UM. OPKIM la tu... dah2... terima kasih membaca... (ni blog aku, memang byk gmbr aku haha) sekian, oh yer b4 tu... selamat menghadapi peperiksaan kepada pelajar UM. gud luck. suka utk aku memetik sepotong hadis Rasulullah SAW...

Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: Islam dibina di atas lima perkara: Penyaksian bahawa tiada tuhan melainkan Allah dan Muhammad itu utusan Allah, mendirikan solat, menunaikan zakat, mengerjakan haji ke Baitullah dan puasa bulan Ramadhan. (Riwayat Bukhari dan Muslim).

2 comments:

Unknown said...

baru perasan hasyim ada promote ttg rmwd. thanx :)

Mohd Hasyim Bin Harun said...

of coz la... dah semangat nak pi katenyer... ahah tetibe x jadi.. T_T