.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Tuesday, April 27, 2010

Dont B Sad


Assalamualaikum dan selamatlah ke SeMalaysia dan seantero dunia.
(mereka suka menyebutnya sebagai Salam 1Malaysia)

Musim Peperiksaan masih membanjiri Varsiti Perdana yang tercinta ini.

Dari Abdullah bin Mas’ud- Rasulullah saw. bersabda, ‘As-salam’ adalah salah satu drpd Asma Allah yang diletakkan di bumi, maka sebarkan salam (Assalamualaikum) di antara kamu.” (HR. Bukhari)

Semoga berjaya diucapkan, berjaya tidak semestinya cemerlang, cemerlang akhlak menjamin diri untuk berjaya (insyallah) - Al Mukminun:2. Kalah (cuba lagi), result exam teruk (sape suruh x study), atau tidak dapat sesuatu yg anda harapkan, tidak bermakna anda gagal (kerana mungkin itu adalah yang terbaik buat diri anda). Sedarlah anda gagal apabila gagal mengawal diri sendiri, gagal mengawal emosi gagal mengawal nafsu.

Sesi 2010/2011

so, disebabkan kekecewaan yang sangat2, geram dan segalanya... aku memilih
no more... (kalu ade pun 1-2 jer, haha)

ezlyn kate, hai2 by2... bosan ! join mcm2, tp...huh...
of coz la i care, kalau aiman yelah, aiman x kisah !


Tapi... kawan2 nasihatkan, hasyim, jangan macam tu, x baik, mungkin itu adalah yang terbaik buat ko, ada hikmah, redha, sabar... n macam2 lagilah... penuh inbox aku dibuatnya, (sory, ada yg x ter reply).... ok fine, mulut aku sekadar mengiakan-memujuk hati, ye2, sabar hasyim, ada hikmah tu, redha, ... tapi tipu ! jangan jadi penipu kepada diri aku sendiri, hipokrit jadinya. Gagal !

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu. Boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu” Al Baqarah: 216.



Serius, aku masih tak ok, sape kate aku ok ? akan aku bawa kekecewaan (+ geram yg sangat) hingga lah aku keluar (atau dia yg keluar!). Nasib baiklah kegeraman n kekecewaan ini tidak boleh diluahkan, biar senyuman meniti di bibir menggantikan lara di hati. (mintak maaf kpd beberapa org yg jadi mangsa bad mood aku). Alhamdulillah, di akhir2 sem ini, hati aku ditautkan dengan 2 orang, 2 orang yang punya kisah perkenalan tersendiri. Tidak kusangka kita akan berlari sejauh ini ! Hakikatnya masih sukar mencari when i say ' im ok', dan seseorang membalas...'i know, u r not !'

logo yg lawa :)


Maka, setelah di invite oleh seseorg (melalui medium elektronik-fb dan bersua muka), maka aku pun mengambil keputusan untuk menyertai seperti yang tertera di poster kat atas ni, atau sebenarnya, join ni sebagai nak mengubat hati yang sedang x gembira ni. Sekali imbas tentatifnya, pastinya ia sesuatu yang sangat menarik dan menimbulkan rasa teruja. Moga2 di sana bertemu kegembiraan dan keceriaan.

Masih cuba memujuk hati.... tenanglah tenang wahai hati...

Kami sentiasa berharap kpd Allah... At Taubah: 59




Terima kasih kerana sudi membaca


Dont B Sad,
10.21 am

4 comments:

Unknown said...

nak pergi gakk!! ahaha.

Mohd Hasyim Bin Harun said...

hahah.. xleh ikut..

wanirosli said...

nape susah hati sgt ni hasyim..?

Mohd Hasyim Bin Harun said...

bukan susah hati, tp sedih.. sedih n kecewa yg sangat... n sehinggalah pd hari ini, sesuatu yg lain tlh menggembirakan saya... heheh