.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Saturday, July 11, 2009

Hari baru, bilik baru, rumate baru, semangat baru...


Hari ini... hadir, kerana semalam telah berlalu... Bersyukurlah kalian kerana hari ini, saat dan ketika ini, anda masih dapat mengecapi nikmat yang dikurniaan ilahi...Anda masih dapat melalui hari ini dengan pelbagai kisah, cerita, dan pengalaman baru...



Hari ini, genap 7 hari aku memulakan semester ke 3 selaku warga kolej pertama (promosi diri, hahaha...) di sem ke 3 ni... aku ada bilik baru, aku ada roomate baru, kerja2 baru (dah berderet2 dah), dan yang paling penting, semangat dan azam yang baru (disertai juga dgn pengalaman2 menyertai program sepanjang cuti).

Sekurang2nya...dengan adanya azam dan semangat baru (tak perlu pun nak tunggu tahun baru, baru nak ade azam baru) sekurang2nya... kita telah pun mendidik diri kita sendiri agar apa yang kita lalui hari ini, lebih baik daripada semalam...

Ok... citer2 sikit...sebelum tu terima kasih kerana sudi membaca sehingga ke perenggan yang ini. Bilik baru ??? ehm... best D405 (promosi bilik) suke bilik ni... (sebenarnya tak suke sgt) bilik ni menghadap ke jalan raya, boleh nampak PASUM, KK12, menara2 yang 55 tingkat n 88 tingkat tu...n lain2 bangunan la... tapi biase r tu... dah namenyer tingkat 4, terpakse lah mendaki, kekadang tu dah tak larat, terpakse la mengesot2 kat celah2 tangge tu... hahaha (over lah Hasyim)

Ehm... rumate... tak merumitkan pun... best... ni nak memperkenalkan rumate, Suhail n Syakirin, Fak Alam Bina n Law... best la... sejuk jer bilik ni... yang penting tak berasap or terbakar hahaha (ape Hasyim merepek ni ?) Masing2 busy...selalu takde kat bilik, keluar pagi, kul 9 masing2 dah menghilangkan diri, kekadang malam baru lah menjelme... huhuhu...

Ok2... walaupun pasal bilk or rumate or haiwan peliharaan pun, aku nak citer jugak... ahhaha... hari2 yang telah berlalu katenyer... (cadang nak tukar jadi Secawan Kopi Bertemankan Diari.. ok? ker cacat ? aku rase cacat jer ahhaha.....)

Now, pasal azam n semangat baru wah... (katenyer.....) biaser jer... firm firm n firm....boleh tu... time2 ni lah nak join bende2 tu... adelah.... fenin2.... n last... mcm biase, dok kolej satu yg penghuninya lebih kurang 800 (kot) banyak sangat projek2 kolej, tapi sumber manusianya kurang (setuju ? tak setuju takpe....) tak caye ? kepada Pengarah projek, anda mesti tau n pernah/akan mengalaminya (tapi tak semua la...)

gmbr di ambil oleh Afif, di edit guna Picnic, suke gmbr ni, terima kasih kpd Afif... wah...

Kepada 1st year Astar terutamanya, (yg maybe baru pertama kali bukak blog ni) blaja rajin2... 1st ni join la semua bende2 tu.. projek2, persatuan2 kat UM... program2 luar n ape2lah... jangan dok menghadap buku 24 jam jer.... ape pun, terpulang kepada diri kalian sendiri lah... n pesanan sikit, untuk semua yg membaca, sebolehnya jangan tolak apa yg kita dapat, mungkin ia amat berguna, dan kita mungkin akan menyesal di kemudian hari jika ia terlepas ke tangan orang lain... (ayat ni, adelah org yg cakap, aku edit2 sikit heheh...)

Sebelum kalian membace perenggan terakhir post ni, nak jgk citer sikit, semalam after Jumaat, dgn KTM yg tak laju tu, aku balik Seremban, nak ke Yayasan katenyer, tapi sampai2 dah tutup, tak sempat, than pusing balik dari seremban balik semula ke UM, (dapat la jugak aku menghabiskan Milenia Muslim bulan julai tu, mcm2 isu ade....) singgah di Nilai, merayau2 sorg2 usha2 baju kat Hari-Hari, rase nak beli semua, time tu dah pukul 7.15, aku mesti smapai UM kul 8 coz ade meeting debat... last2nyer, dgn jalan yg penuh dgn kete2 tu, kul 8.50 baru aku sampai, kirenyer, terlambat la dtg meeting, aku pk2 balik, hari Saiyidul Ayyam tu... aku lalui dgn agak teruk n tak terancang... huhuhu


Wajah2 warga Balai Islam 08/09 ketika Hari Interaksi

N td, bermula jam 8 pagi hingga 6 petang, berlangsungnya pertandingan debat haluansiswa um 09/10. teruja sikit sebab jadi hakim... merayau2 la aku kat kolej2 ni... than petang jadi mc, menggigil2 sebab Auditorium tu sejuk sgt, n menggigil2 coz jd mc... hahahah... mc jer kot...Final BM KK7 vs KK6, KK6 Johan... ASTAR ranking no 4 .... keseluruhannya.... ade yg ok ade yg tak ok.... biase la tu...

Ok tu jer... terima kasih kerana sudi membaca... blog ni memang aku khususkannya untuk aku bercerita mengenai diri sendiri, diri org lain yg aku rasakan sesuai, n ape2 yang aku suka nak tulis, so... tak perlu nak pertikai (hahahaha....) Now, aku tgh mengedit blog yang aku rase sgt la complicated layout nyer.... nantikan kemunculannya..... Ok... Assalamualaikum... dan salam sejahtera, salam 1Malaysia (katenyerrr......)

Andai patah sayap merpati,
Bertongkat paruh hamba ke mari,

Bukan mencari calon isteri,
Tetapi mengutip semangat suci,
Untuk disematkan di heart ty....



3 comments:

eyna_chan said...

fuuhuuhu...brkobar2 aku bce cite ko nih..bgus2..troskan aktif ngn projek2 UM n klej..n aku plak mkin mls nk join projek2 nih..nak jd bdk nerd plak..keh3

afifisa said...

hasyim2...
suka kutuk org dlm senyp ek?
haha...
hany yg berdarah A- je yg boleh telah persoalan2 (mcm KOMSAS) yg ada dlm artikel yg panjang giler ni...

Mohd Hasyim Bin Harun said...

to ena... trmima kasih coz berkobar2 bc... ni yg aku makin berkobar2 nak tulis ni.... join jer projek tu (agak2 termampu)

to afif...kutuk org dlm senyap ??? hhuhuhu part yg mane tu yer ??? sy dah cube tulis sebaik yg mungkin, kalu ade pun sinis2 jer, bg yg tak phm tu terase hahahaha

eh tapi betul la, mane ade org kutuk2 org dlm post ni.... kalu ade yg terase maaf....

to afif n ena, terima kasih kerana komen...(cepat je yer korang komen)