.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Thursday, March 19, 2009

Pagi yang panas...

Bismillah..

Alhamdulillah... pagi ini, aku terpaksa bangun dalam keadaan terpaksa apabila pintu bilikku diketuk bagai nak roboh rasenyer... siapa yang datang? Tak perlu tahu...

Pagi yang cerah ini, tanpa disangka-sangka, sedang dalam keadaan aku yang baru terjaga dari mimpi, masalah telah datang menerpa di muka pintu bilikku, argh...macam mana nak hadapi, terpaksa hadapi juga...kalaulah orang bawahan pun dah menjadi tempat melepaskan geram dan marah, apatah lagi orang di atasan sana, lagi lah... takpe2, nasihat saya kuatkan semangat, memang banyak cabarannya.

Hari ini, aku agak free, semua kerja-kerja telah hampir kuselesaikan, pagi pula tiada kelas. Macam biasa menghabiskan masa melayari laman sesawang yang memang banyak sawangnya ini. Time nilah, berpuluh-puluh mesej masuk, huh, kacau lah,...

Selepas makan tengahari yang agak meriah dengan gelak tawa kami, bukan mengumpat yer, tapi gosip-gosip panas... aku terus ke fakulti menyiapkan report yang perlu dihantar esok.

Sekarang, acara kompang yang aku sertai untuk festival seni um, semakin dekat tarikhnya. 28 hb ni, Maka, semakin giat lah kami berlatih, tiap-tiap hari sehingga jam 2 pagi kadang-kadang, memang memenatkan, disamping dengan kerja-kerja dan komitmen lain yang membuat aku sedikit tak tentu arah.

Dan baru tadi pula, dikhabarkan ada pertandingan debat piala nc pada hari sabtu dan ahad ni di KK3. Ala-ala on d spot, aku pun ok je. Padahal dengan training kompangnyer, dengan kerje-kerje lain lagi. Aku pun tak tahu kenapa aku bersetuju dan agak beriya untuk menyertai debat tersebut. Mungkin ada spirit katanya... huhu..

Dan ketika ini, di peghujung-hujung sem ini, ingatkan dah semakin kurang aktiviti2 aku, rupenyer, same jer... tak berkurang pun... argh... pening2. Dan ketika ini, borang permohonan untuk menjadi pembantu mahasiswa, telah aku isi dengan lengkap, tinggal nak hantar sahaja. Pada mulanya, fikir2 jugak, nak jadi pm or tak, tapi takpela, amik je borang tu... tapi dah amik kenelah isi, dah isi kene hantar, dah hantar, mesti nak dapat... so.... Hasyim, kamu amik borang pm, isi yer, insyallah boleh... kata mereka, memberikan aku sedikit semangat...

Bulan 5 ini pula, sebaik sahaja paper last aku pada 5 mei, cuti aku terus dipenuhi dengan tuntutan aktiviti2 yang berderet2 menunggu masa tiba tarikhnya huhuh ... Tak bercuti la nampaknyer...

Ape pun, sepanjang hampir 8 bulan menetap di astar ni, banyak perkara yang telah aku pelajari, pelbagai kerenah dapat aku rasai, hadapi dan tangani. Aku dapat belajar cara ber’politik’ dengan orang-orang yang sedemikian rupe, orang yang sukar diramal keadaan ‘cuacanya’. Pelbagai perkara, suka, duka, telah aku hadapi bersama2 dengan rakan2 seperjuangan yang lain.

Tapi yang best, kali ni, banyak citer gembira yang berlaku kat diri aku. Terima kasih kepada rakan2 yang sentiasa bersama. Sememangnya pengalaman kita pada hari ini mengajar kita erti kehidupan. Dan yang pasti, ia akan meninggalkan kita dengan sebuah kisah untuk dikenang kembali, lantas pada ketika itu, kita pasti tersenyum, mengenang kembali kisah yang telah pun menjadi sebuah kisah.....

0 comments: