.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Thursday, December 9, 2010

Jawapan Tag drpd Adam Hafis

Hello2, lama sudah aku sebuah kisah tidak ber update...
Untuk pertama kali dalam sejarah, aku di tag oleh kawan sebelah aku, my roomate lah... aku tak kisah pun pasal tag-tag ni... macam-macam lah... haha, xpe, jawab jer... tetapi still musykil nak jawab dalam bentuk yang macam mane, liberal ker, islamic ker, kebaratan ker... hoho..
ok lest go...!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------



Apa benda yang penting dalam hidup anda?

jika benda yang dimaksudkan itu memang benda.. pastinya laptop ku berjenama Acer - Aspire 4310 yang menjadi benda yang paling penting, tanpa laptop, seperti tiada arah tuju.. haha, btw.. kad pengenalan, duit pun benda yang penting dalam hidup selagi mana kita hidup...

tetapi jika benda yang dimaksudkan bukanlah benda, pastinya ibu bapa dan keluarga perkara yang penting dalam hidup, siapalah Siti tanpa peminatnya, siapalah kita, tanpa ibu bapa kita... btw, selagi mana kita hidup, benda yang paling penting ialah iman dan takwa... (kan aku dah kata aku x suke jawab soalan2 macam ni..)

Benda terakhir pakai duit sendiri?

Setahu aku, aku tak pernah berkerja, aku tak pernah dapat duit hasil daripada kakitangan sendiri... tak pernah ada duit sendiri, selain daripada duit kerajaan Yayasan Negeri Sembilan, semua duit yang aku ada dalam kad atau dalam wallet semuanya datang dari my familly... btw, sekadar untuk menjawab soalan, benda terakhir yang aku beli tanpa pinjam duit kawan2 ialah kacang Nuts berharga RM1.50, plastik berwarna ungu ! dimakan pula sama2 dengan roomate tersayang.. whoaaaa

Dimana tempat perkahwinan dan tema perkahwinan?

Kahwin kat halaman rumah jer... kalau ada bajet lebih atau ade sesape nak sponser, pilah kat hotel2 terkemuka berbintang2... hehe, tema ? ntah.... yang penting warna tema nak warna hijau atau biru...

Adakah anda sedang bercinta sekarang?

belum kahwin, xyah ngada2 nak bercinta...!!!

Berapa lama akan mencintai dia?

bercinta hingga ke syurga



Novel, buku, majalah anda beli?

mastika, dewan masyarakat, al islam, solusi... (bosan kan majalah2 ni)
ehm buku... apa2 buku yang menarik, lebih kepada buku2 berunsur keagamaan dan motivasi...

Namakan orang yang anda hendak jumpa?

bakal isteri... tapi tak tau siapa, dan bila hendak bertemu...

Adakah anda rajin basuh baju anda sendiri?

sangat rajin, if kat rumah, baju satu family tu, aku lah yang basuh... itu pun dengan bantuan mesin basuh lah....

Dimana tempat anda mahu pergi?

Bandar yang bercahaya

Pilih 1, peluk atau cium?

Salam

Beritahu 3 benda orang yang anda tag :

- orang yang tag aku
- kawan2 rapat
- orang yg macam xde kerja.. haha

*bosan kan semua jawapan2 aku ni... haha

2 comments:

Nabilla Nasir said...

Jawapan yang sekadar di pinggiran. :p
Tapi okeylah tu. jawab jugak kan

Mohd Hasyim Bin Harun said...

ha.. ? jawapan di pinggiran... ? macam mana tu... hoho