.
Hari-hari yang telah berlalu, sememangnya akan meninggalkan seribu satu kisah dan cerita. Maka dengan itu lahirlah akusebuahkisah ! yang mana, diari kembara hidup yang singkat ini diabadikan terus secara maya kerana hari-hari yang telah berlalu, tidak mungkin berulang kembali. Maka, apa salahnya ia diterjemahkan sebagai sebuah kisah. Kisah bukan sebarang kisah... Tetapi kisah yang begitu indah...

.

Saturday, May 30, 2009

Sekitar MHS, semalam yg memenatkan dan dot dot dot

Bismillah,........
hari ini sabtu 30 mei... maknenyer semalam.... jumaat, 29 mei hahaha... apela Hasyim ni...


now aku dok kat 12th.... semalam merayau sekitar 12th, oh tgh haluansiswa pelajar2 pasum rupenyer... teringat 2 tahun lepas time aku pun seperti mereka, sedang menjalani MHS PASUM 07/08....mcm2 ade... malam last adalah malam paling best, tak tido pun sepanjang mlm tu... sampai la ke subuh... time tu memang mengantuk giler datang plak sekali dgn pakej penat n penat n penat...


nak citer jugak... sepanjang mhs tu setiap pagi kul 6.15 kami mesti dah berkumpul... n ade beberape org yang lmbt... n yang aku banggenyer diorg lambt sebab sembahyang subuh berjemaah... Alhamdulillah.... n ape yg aku perhatikan... solat berjemaah bukanlah perkara yg dititikberatkan sepanjang mhs di 12th ni (ape yg aku tau la)


n Alhamdulillah... menjalani MHS selaku mahasiswa di 1st....solat berjemaah turut diselitkan dlm programnya... harapnyer pengisian ketika solat berjemaah n waktu subuh dimanfaatkan sebaiknya utk tahun ini... yg aku ingat...di 1st, pagi2 sekiatr kul 5... bangun2 kumpul kat dtp... buat ape ??? bc maksurat.. eh bukanlah... tapi buat cheers la.. chicken dance la... arghhhh tak boleh aku terima.... (ade sesiape nak nafikan ??? silakan...) dah siap bercheers n berchicken dance... barulah pi surau

apelah salahnyer.. pagi2 kul 5 buat program rohani... surau tu lebar jer boleh muat semua... pagi2 bebawak bc maksurat, al-quran...solat hajat pun bole... time ni lah ukhwah nak dipupuk n time nilah kite nak berkenalan... bukankah rumah Allah tu tempat bersatunya hati2 mukmin ??? so.... ape pun aku bukan pm 1st... jawapan aku tak menepati citarasa mereka itu... biarkan... aku teringat salah satu jwpn aku... "bg sy... cheers bukanlah perkara pertama utk meningkatkan semangat cintakan kolej" !!!

aku nak tulis jugak.... alang2 dah menaip ni... tadi pi jln2 kat alam maya... jumpe hasil penulisan yg berkaitan cheers ni... katenyer ia sering disalah tafsir.... kate mereka lagi... cheers ni dpt tingkatkan semangat cintakan kolej la..kesatuan la... n ntah ape2 lagi la.... bg aku... kalau digantikan atau diselitkan pun dah kire oklah dgn launagn takbir... kan lagi elok bunyinyer.... Rasulullah dulu2... nak naikkan semangat cintakan negara dlm kalangn para shbt... nak satukan ummah diseluruh dunia... kalimah Allahuakbar pun dah merangkumi segala-galanya... tak cheers tak sub... terjerit2 mcm org tak betul.... (ade sesiape tak setuju ???.... silakan...)

ok dah.. tak nak citer byk2..kang panas plak org yg membacenyer... hahahah ape pun sepanjang MHS tu debat lah pengalaman aku yg paling best... terbaik katenyer

ok2 nak citer sikit semalam... korang nak tau... semalam memang hari yg agak memanatkan pada mulanya dan keboringan pada akhirnya huhhu... semalam petang selepas solat jumaat di ar rahman.... dr 12 aku berjalan kaki merentas segala onak duri, panjat turun bukit rentas tasik... pi ke fak aku. alam bina... jumpe lectr ade hal sikit... terserempak dgn org pejbt yang ramah2 ni susah jugak... time aku nak cepat ni byk plak ckpnyer huhuhu.... than pi kps, membetulkan laptop ni ha....n balik semula ke 12th...ha... berpeluh2 aku....

mlmnyer plak dpt msg yg agak mendukacitakan aku... argh... hilang sikit xcited aku... tapi nak watcamne, takpelah.... n mlmnya aku menghabiskan masa menonton youtube... segala jenis silap mate aku tgk... quick change paling aku suke.. try la tgk...n merayau2 tgk blog org , bc akhbar online... pasal politik arghh... mcm2 lah mereka tu...main game sat... kul 1 tido.. pusing sane pusing sini...golek2, kul 2. 20 baru la aku dpt tido.... huhuhu (aku mimpi yg pelik2 huhhu...)

n hari ni.... tadi tgh hari aku membawa diri merayau2 di mid vel... beli kasut. penat aku pusing2 mid tu cari kedai kasut... last2 kat JJ jugak yg aku berkenan.... time aku pegi tu mid memang penuh... kedai2 yg sebelum ni aku rase takde org pun penuh org... maybe coz now cuti sekolah kot....

n kul 9 mlm nanti aku akan berangkat ke Pasir Mas,Kelantan sampi 4 jun ni.... aku sengaja menyibukkan diri... join OPKIM anjuran PMIUM.. dok umah lame2 pun boring... bukannyer ape... aku nak sgt join opkim... b4 ni aku x dpt join opkim permanis... n 1st pun katenyer ade opkim tapi smpai la ni tak dgr khabar berita huhuhuh.... sepatutnya Suhail pun join... tapi cancel last minit, semalam... arghh... hilang xcited aku... tapi takpe... Hasyim relaks.... biase r tu... ok nantikan kisahnyer hehehe...

n untuk join OPKIM ni, aku terpkse mengorbankan 2 lagi pogram lain.. huhuhu kepada yg terlibat maaf sgt2....


n sepnjng bulan 6 ni.... berderet2 pogram menanti huhuhu... takpe2 aku nak join semua hahahha..... (bagus2...) n seingat aku... semenjak dr sekolah rendah lagi sampai la now, cakap je aku nak pi mane n join pogram ape, family aku tak pernah menghalang.. semua ok, go on... n aku pelik dgn kwn2 aku yang kate tak dpt join coz family tak bg... arghh... aku tak leh terima.... nasib bek family kite tak same.....

ok setakad ni dulu.... nak bersiap2... tata wslm... terima kasih kerana membace....

2 comments:

E.y.n.a said...

amboi...bz nyer pengarah kurjas aku nih
x leh dok diam
huhu..bgus2..nnti da blek cpt2 le uplod gmbo kt opkim tu ye

HasYimie.. said...

huhu.... aku dah balik dah... tapii citer pasal opkim lmbt sikit baru aku publish... gmbr byk yg kat kwn aku, tak amik lagi huhuhu.... nantikan kisah nyer best giler...